Skip to content

Planning

Sprint 1

Dagdeel Week Sprint activiteit Beschrijving
1. Ma Week 1 Kick-off & Sprint planning Start opdracht & Planning
2. Di Week 1 (Samen)werken Vragen & helpen
3. Do Week 1 Trio voortgang & (Samen)werken Vragen & helpen
4. Vr Week 1 Online dagdeel Online samenwerken en/of kennissessies
5. Ma Week 2 Expert review deel 1 +- 12 Studenten houden een expert
6. Di Week 2 Expert review deel 2 +- 12 Studenten houden een expert
7. Do Week 2 Product review Alle studenten houden een product review
8. Vr Week 2 Online dagdeel Retrospective & Online samenwerken

Sprint 2

Dagdeel Week Sprint activiteit Beschrijving
1. Ma Week 3 Sprint planning Start opdracht & Planning
2. Di Week 3 (Samen)werken Vragen & helpen
3. Do Week 3 Trio voortgang & (Samen)werken Vragen & helpen
4. Vr Week 3 Online dagdeel Online samenwerken en/of kennissessies
5. Ma Week 4 Expert review deel 1 +- 12 Studenten houden een expert, Quiz
6. Di Week 4 Expert review deel 2 +- 12 Studenten houden een expert, Quiz
7. Do Week 4 Product review Alle studenten houden een product review
8. Vr Week 4 Online dagdeel Retrospective & Online samenwerken

Sprint 3

Dagdeel Week Sprint activiteit Beschrijving
1. Ma Week 5 Sprint planning Start opdracht & Planning
2. Di Week 5 Coachgesprekken & (Samen)werken Vragen & helpen
3. Do Week 5 Coachgesprekken & (Samen)werken Vragen & helpen
4. Vr Week 5 Online dagdeel Online samenwerken en/of kennissessies
5. Ma Week 6 (Samen)werken Vragen & helpen
6. Di Week 6 Expert review deel 1 +- 12 Studenten houden een expert
7. Do Week 6 Expert review deel 2 +- 12 Studenten houden een expert
8. Vr Week 6 Online dagdeel Retrospective & Online samenwerken
9. Ma Week 7 (Samen)werken Vragen & helpen
10. Di Week 7 Product review deel 1 +- 12 Studenten houden een product review
11. Do Week 7 Product review deel 2 +- 12 Studenten houden een product review
12. Vr Week 7 Online dagdeel Retrospective & Online samenwerken

Planning onder voorbehoud van wijzigingen.

Criteria behorende bij meetmomenten

Expert review

K5 - Je hebt object georiënteerd geprogrammeerd en maakt gebruik van objectgeoriënteerde technieken zoals abstraction, inheritance en encapsulation.
Toon aan dat je de Object Oriented Programming (OOP) principes toepast bij het ontwerpen & realiseren van software mogelijkheden en oplossing. Geef een aantal voorbeelden van Abstraction, Inheritance en Encapsulation. Doe dit door het delen van implementaties met toelichting (uitleg theorie en uitleg toepassing in de game, voordelen van deze toepassing/oplossing/implementatie uitleggen) inclusief bronverwijzing.

K6 - Je hebt een genormaliseerde relationele database ontworpen en gebruikt om informatie uit je project in op te slaan, op te halen en te bewerken.
Gebruik je Enhanced Entity Relationship diagram, je gerealiseerde Database in phpMyAdmin, de SQL die je gebruikt voor je queries om aan te tonen dat je database een structuur hanteert passende bij de regels van de normaliseer regels..

K7 - Je hebt je werk beschreven met behulp van UML-technieken.
Gebruik verschillende diagrammen uit de Unified Modelling language om je software ontwerpfase inzichtelijk te maken.

G4 - Je werkt volgens (gegeven) kwaliteitsnormen. Denk aan de toepassing van GIT zoals meerdere keren per dag voortgang commiten, de kwaliteit van de commit messages, etc. Toepassing van SCRUM zoals kwaliteit van de zelf geschreven User Stories, omgang met SCRUM Boards, etc. Primaire de toepassen van OOP principes in je programmatuur en secondaire beschrijvende comments, code conventions, etc.

G6 - Je gebruikt bronnen om antwoorden te vinden op een passende manier. Refereer ten alle tijden naar bronnen. Dit kan op je gitlab/pages, maar ook in de code. Laat zien welke bronnen je hebt gebruikt en hoe deze je hebben geholpen bij het komen tot een oplossing.

Product review

K1 - Je hebt (een groot deel van) de user stories afgerond.
Aan het eind van de sprint maak je inzichtelijk welke User Stories je voor elkaar hebt gekregen.

K2 - Je hebt de behoeftes van de doelgroep onderzocht en gebruikt om zelf een aantal user stories te schrijven.

K3 - Je hebt de gebruikersinterface van jouw product aangepast door prototyping toe te passen.

K4 - Je hebt een testplan geschreven en gebruikt om een gebruikerstest uit te voeren.

G10 - Je gebruikt bronnen om antwoorden te vinden op een passende manier.

G7 - Je kunt je doel door middel van een presentatie begrijpelijk overbrengen aan de doelgroep.

G8 - Je schrijft gestructureerde en begrijpelijke documentatie.

G6 - Je gebruikt bronnen om antwoorden te vinden op een passende manier.

Retrospective

Afhankelijk van de bewijsvoering op Gitlab/Pages alle G criteria.

Criteriaverdeling onder voorbehoud van wijzigingen.


Last update: January 9, 2024