Blok 3¶
Inleiding¶
In dit blok werken jullie als team aan een opdracht die een verdere verdieping biedt in jullie leerproces. Gedurende blok drie wordt verwacht dat jullie niet alleen de aangereikte methoden en kennis uit voorgaande blokken op niveau beheersen, maar dat jullie deze ook actief toepassen. Daarnaast maken jullie kennis met en pakken jullie nieuwe methoden en inhoud op, waarmee jullie op een hoger niveau van begrip en vaardigheid komen.
Zie de algemene knowledgebase als wel de specifieke knowledgebase van blok 1 en blok 2.
Rollen¶
In blok drie maken jullie ook kennis met de volgende rolverdeling.
Product Owner
De product owner (PO) vertegenwoordigt de stakeholder. Tijdens de sprint/product review presenteer je het huidige Minimal Viable Product (MVP) aan de PO en ontvang je feedback. In de eerstvolgende Sprint planning neem je deze feedback en de gestelde eisen van de PO mee.
Team Coach
Je bespreekt met de Teamcoach het team- en samenwerkingsproces met als doel de vaardigheid te ontwikkelen om bij elke volgende sprint meer uit de samenwerking te halen. Na de sprint/product review houdt het team een retrospective, welke vervolgens met de teamcoach wordt besproken.
Docent
Gedurende de dagdelen waarop geen Scrum-activiteiten plaatsvinden, begeleiden docenten de klassen. Met docenten plan je Expert Reviews om erkenning te verkrijgen voor de ontwikkelde vaardigheden. De verzameling van deze erkenning gebeurt door middel van de datapunten die voortkomen uit deze meetmomenten.
Studentassistent
De studentassistenten begeleiden de teams gedurende alle dagdelen. Stel al je vragen over Techniek, Design en Samenwerking aan de studentassistenten om verder te komen. Als richtlijn kun je het volgende hanteren: Als je buiten de dagdelen om vastloopt op een User Story, ga dan verder met een andere User Story en neem het vastgelopen probleem mee naar het eerstvolgende dagdeel om dit met een studentassistent en/of docent te bespreken.